Da jeg blev færdig med min uddannelse som Psykolog (Cand. Psych.) i 2009, var det mest naturlige valg for mig at starte med at arbejde med børn og unges udvikling og trivsel i skoler og daginstitutioner i kommunalt regi indenfor Pædagogisk Psykologisk Rådgivning (PPR). Jeg har siden arbejdet indenfor både det almene og specialiserede skoleområde i nær ved 13 år. At styrke og udvikle på de miljøer hvor børn og unges læring finder sted og at være med til at hjælpe det professionelle personale med at få nye perspektiver på og tilgange til hvordan især indsatser i miljøerne omkring børnene og de unge kan medvirke til at de udvikler sig – både fagligt, men bestemt også relationelt og socialt – har været et stort privilegie for mig. Min tilgang til en udfordring der bliver beskrevet hos et barn eller en ung, er derfor præget af, at vi aldrig må se barnets vanskeligheder som værende en problematik man kan se på isoleret. For at hjælpe barnet eller den unge er det nødvendigt at se hele vejen rundt for bedst muligt at kunne hjælpe, uagtet om det er i skolen, hjemmet eller fritiden vanskelighederne mest træder frem. Jeg har siden min autorisation i 2013 sideløbende arbejdet med hvorledes forældre bedst kan forstå og understøtte deres barn eller ung, ligesom jeg har støttet dem i både at forstå hvordan skolen og ´det kommunale system´ fungerer, da det ikke altid er let at navigere i.
Jeg er uddannet i at arbejde med børn og unge, der oplever bekymringer eller er ængstelige og triste primært ud fra en kognitiv adfærdsterapeutisk tilgang (KAT). Jeg har erfaringer med at tilbyde viden, indsigt og redskaber til både barnet, den unge og forældrene når der er stillet en diagnose i psykiatrien, og samarbejder tæt med klinikkens Børne- og Ungdomspsykiatere i de situationer, hvor terapi eller behandling ikke er tilstrækkeligt, men hvor der bør afklares om medicinsk støtte kunne være en mulighed. Jeg deltager gerne i netværksmøder med skoler og familieafdelinger, hvis der er behov for dette.
Jeg er certificeret indenfor Cool Kids som er et manualiseret behandlingsforløb til børn og unge med angst og/eller OCD og er i gang med en specialiseringsuddannelse indenfor Pædagogisk Psykologi.
Jeg tilbyder supervision til psykologer der er i gang med deres autorisation.